Когато влизате в нашия уеб сайт или Интернет банка, уверете се, че в полето за адрес е изписан адреса на нашата банка и има изобразен катинар
Правилно и безопасно
- • В полето за адрес трябва да има изобразен катинар и/или да е изписано https и правилното име на домейн.
- • Пред името на домейна може да има посочен поддомейн. Доколкото основният домейн е правилен можете да му се доверите.
- • Ако след името на домейна има още нещо, прибавено с наклонена черта - всичко е наред.
Неправилно и опасно
- • Името е правилно, но по някаква причина комуникацията не е сигурна. Подобна грешка може да възникне, ако вашият браузър или устройство не са конфигурирани коректно или ако използваната от вас мрежа не е защитена.
Изключително рисково и опасно
- • Връзката е сигурна, но домейнът не е bigbank.ee, а dynsite.com, който не е наша собственост.
- • В полето за адрес името на домейна трябва да бъде последвано от наклонена черта. Всеки друг символ удължава истинското име на домейн.
- • Въпреки, че в полето за адрес се съдържа името на домейна на нашата банка, то не се намира на правилното място. В този пример истинският домейн е всъщност googleapid.com.
Общи препоръки
Пазете своята лична карта, всякакви документи с лични данни, потребителски имена и пароли, кодове и токен устройства само за вас и само за ваше ползване; Само така можете да гарантирате вашата самоличност в Интернет. Невнимателното съхранение на тези лични документи и информация ще навреди само на вас (не на банката).
Инсталирайте анти-вирусен софтуер на компютъра си.
В края на сесията си, излезте от профила си с бутона "изход" и затворете прозореца или подпрозореца на браузъра си.
Избягвайте да банкирате онлайн публични или непознати устройства.
Измамни (фишинг) съобщения, позвънявания и имейли. Как да ги разпознаем?
Никой, включително и нашата банка, няма да иска от вас да предоставите пароли или ПИН кодове "от съображения за сигурност". Те винаги се въвеждат при обичайния процес на влизане в профил.
Ако сте получили имейл или SMS от името на банката с посочен в него линк и молба да влезете в профила си - уверете се, че името на домейна в този линк е на нашата банка.
Внимание! По правило банката няма да ви изпрати линк с молба да влезете в профила си. Единствените изключения са ако самите вие сте инициирали нещо - например, кандидатствали сте за кредит или сте предоставили депозит.
Ако е необходимо да влезете в профила си в Зоната за самообслужване, винаги е по-безопасно да отидете в интернет страницата на банката и да влезете оттам, вместо да се доверявате на линкове.
Може да бъде много трудно да се идентифицира контрагент по телефона. Избягвайте да предоставяте чувствителна лична информация и категорично никога не разкривайте пароли или ПИН кодове в телефонни разговори.